Motivasjon - trening

Det er ikke altid like enkelt holde motivasjonen oppe, spesielt ikke nr det kommer til trening. Derfor tenkte jeg at jeg kunne lage en liten liste med noen motivasjonsrd som kan hjelpe nr det kommer til trening. Fr kunne jeg finne 50 "gode" unnskyldninger for ikke dra p treningssenteret eller g ut lpe. "Jeg har ikke tid, tar det i morgen" var en unnskyldning som jeg gjerne ofte kunne falle tilbake p.

N er trening en stor del av min hverdag. I perioder kan jeg fle at "Elixia Lillehammer" er mitt "andre hjem" nr jeg er her oppe. N gruer jeg meg aldri til dra ned p senteret, tvertimot gleder jeg meg faktisk. Det kan vre hardt og grusomt der og da, men mestringsflelsen og vite at du har gjennomfrt er ubeskrivelig. Jeg fler meg fort daff og sliten om jeg ikke fr trent p en stund. Trening gir energi, det er det ingen tvil om. Det er ogs s lite som skal til. Jeg er blant annet veldig glad i de ulike gruppetimene de tilbyr p Elixia.


1. Tenk tilbake p hvorfor du startet? Nr det kommer til trening burde dette gi deg nok motivasjon til fortsette.
"When you feel like quitting, think about why you started?"


2. Selv om du er trtt fr trening, vil du f mer energi under og etter trening. Den trettheten du fler p kvelden vil vre mer behagelig og du sover godt. Husk, litt trening er bedre enn ingen trening.
"You can`t get much done in life if you only work on the days you feel good?"
"
The only bad workout is the one that you didn`t do?"


3. Selv om det kan vre hardt forestille seg i starten:Trener du ofte, vil du savne det nr du ikke fr trent. I de periodene jeg ikke fr trent, savner jeg det virkelig. Det er akkurat som noe mangler, samtidig som ikke formen er helt p topp. Trening gjr deg glad, frisk og gir mye energi.
"You`re only ONE WORKOUT away from a GOOD MOOD?"


4. Nr resultatene du nsker begynner komme frem, er all tiden du har lagt i trening virkelig verdt det. Mlet med treningen din kan vre mye, for eksempel stramme opp, bli sterkere eller klare lpe en avstand p en angitt tid. Nr resultatene kommer er det ogs veldig motiverende for jobbe videre.
"The only time you should ever look back, is to see how far you`ve come"


5. Finn en treningsvenn. Det er mye morsommere og enklere komme seg p trening om du har en avtale med en venn/venninne. Da er det ikke like lett skulke unna som det ellers ville vrt om man trener alene. Har man en treningspartner kan man ogs utfordre og motivere hverandre.
"Small changes can make a big difference"


6. Tenk p fremtiden, hvem vil du vre og hvordan vil du se ut om 10 r?
"Take care of your body. It`s the only place you have to live in"


7. Det er ikke kun trening som gir resultatene, det gjr ogs kostholdet. De periodene jeg trener mye, er jeg ogs flinkere til vre bevist p hva jeg putter i munnen. Det er mye lettere og velge de sunnere alternativene, enn i en periode hvor jeg ikke trener og fler meg mer slapp.
"Don`t dig your grave with your own knife and fork"


8. Husk at den eneste du lurer med unnskyldningene dine, er deg selv. Selv om det ikke fles snn der og da, er det kun deg selv det gr utover.
"Excusses doesn`t burn calories."


9. Husk at: "Good things come to those who work their assess off and never give up." - Dette gjelder ogs trening.


10. Musikk kan vre viktig p trening. La seg en playliste med sanger som gjr at du vil yte det lille ekstra nr du er p trening.
"Music in, world off"


Hashtags: #motivasjon #trening #10godegrunner #treningsglede #workout #astridjohansen

Kommenter innlegget

7 kommentarer

Lightpink

08.02.2014 kl.11:01

Veldig bra! Ble veldig motivert her - tror jeg stikker ned og trener p Atletica ikveld😊💕

Terese

08.02.2014 kl.11:08

Gode tips :))

Alccha

08.02.2014 kl.11:22

Hehhhehe jeg har faste- cheerleading treninger 3 ganger i uka, men ellers nr jeg tar styrke hjemme s sier jeg bare: pain is just weakness leaving your body, pain is just weakness leaving your body hahhahhah sjekk gjerne ut bloggen min!

Karoe

08.02.2014 kl.11:33

Gode tips! :D

Tiffany Gnaly

08.02.2014 kl.11:33

Gode tips :)

Siri Aas Rdland

08.02.2014 kl.14:04

Heihei :)

Jeg stikker bare innom for nske deg en super lrdag og en strlende helg! :D

Katharina Ursula

08.02.2014 kl.19:43

S positivt og fint innlegg :D S fint f litt inspirasjon i hverdagen :D

Skriv en ny kommentar

Astrid

P bloggen min kan du lese om livet som jusstudent, hverdag, trening, kosthold, interir og mote. Mine tanker, mine ord. Velkommen til min lille verden! Kontakt: astrid_1108@hotmail.com

Translate

Lenker

Instagram @ Astrid1108

Bloggdesign

Kodet og designet av RRH Webdesign.
hits